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CFW Dual Boot GameOS/Linux compatible avec tous les modèles de PS3

Discussion dans 'Hacks & Mods' créé par xClemDu60™, 7 Juin 2011.

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  1. xClemDu60™

    xClemDu60™ ★ Modérateur a la retraite ★ Ancien staff

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    Cet utilitaire, comme nous l'indique dozs dans son post, permet de compiler les PKG de façon basique avec les outils sans s'emmêler les pinceaux. Il fait cela automatiquement selon vos paramètres ce qui évite une marge d'erreur assez conséquente. Un post a été envoyé au forum psx-scene de dozs justifiant la nouvelle version de son ancien launcher et décrivant les marches à suivres :


    i originally posted make_pkg because i saw mr goodfrag's tutorial using one of my old very poorly coded patcher to compile the pkg. so since i had coded make_pkg for myself some months ago, i figured it could save people using that tutorial the hassle of compiling pkg's and so i went ahead and posted it. but unfortunately, when i do post something, it's almost always buggy because i haven't thoroughly tested it for public use (as was the case for make_pkg i posted earlier), but i'm fairly certain i got the bugs ironed out to be stable enough, so sure go ahead and make it official.

    if you want the technical details: first it checks if the eboot & param exist, then it reads the param values and uses those values to generate the config.conf, next it will set the home environment variable (this makes it so it doesn't require cygwin), and finally execute psn_package_npdrm.exe.

    there's a few things the user needs to keep in mind to make a successful pkg: 1) the game folder name must be exactly 9 characters 2) the TITLE_ID in param.sfo must be the exact same as the folder name 3) the CATEGORY in param.sfo must be set to HG

    bare minimum folder structure must look like, for example:

    COMPILEME <---9 character root dir (the directory you use to drag to the exe)
    |-PARAM.SFO
    |-ICON0.PNG
    -\USRDIR
    --|EBOOT.BIN

    there's a few other things i can cover, but those are the top 3, any errors that result will be relayed through the console from psn_package_npdrm.exe so the user knows what to fix.

    even though i don't label my projects as open source, i'm very lax when it comes to sharing code. this was a very simple project, so i have no problem giving the source out to anyone that requests it, as with all my other releases.

    i'll get it up on d0zs.tk eventually, right now i'm seeing if i should make it have control of the other dev tools, but it's definitely fine for now.

    Attention : L'utilitaire est destiné en partie aux développeurs, si cela ne vous dit rien c'est qu'il ne vous sera pas utile.

    Changelog :


    ★ Plusieurs bugs potientiels fixés
    ★ Intercepte maintenant le package psn_package_npdrm's.
    ★ Vous pouvez donc voir s'il fonctionne.

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    chris_de_poulet1 aime ça.


  2. chris_de_poulet1

    chris_de_poulet1 Membre

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    je comprend pas vraiment est se que quelqun peut maidder svp
     
  3. Killicam

    Killicam Outsider Ancien staff

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    Donc c'est pas pour toi. Que pour les dev'.

    Sinon stop C/C je sais que le post vient pas de toi ...
     
  4. PsyChOo-ShOoT3R

    PsyChOo-ShOoT3R ★★ ALLEZ MONACO ★★™ Ancien staff

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